Vom face orbite din vid înăsprit
Şi asimptote tânjind infinit!
Şi, încă, din sfera eliptică plată,
Vom smulge în pumni rădăcina pătrată!

readmore »»

Povestirile erotice ale unui jurnalist român, scrise cu pasiune de un autor versat, în ale tălmăcirii realităţii, incită la lectură, chiar dacă titlul este cam neinspirat.

Când am ordonat repartiţia volumelor pentru recenzii, mi-am ţinut deoparte cartea lui Roman Jr. Ştiam că astfel de subiecte incită. Eu, ca ziarist, eram curios să retrăiesc prin interpretările autorului o lumea pe care o cunoşteam deja. După ce unul dintre colaboratorii mei a citit cu voce tare una dintre poveştile de amor, altul mai şugubăţ a intrat pe net. “E naşpit, autorul. Cum dracu’ cădeau păpuşile aşa de uşor la pat?” La care am reacţionat zâmbind: “Ăsta e farmecul pove…ştirilor.”

Niciunde nu scrie că e o carte autobiografică. Este doar un compendiu de întâmplări amoroase. Precum în viteza de la ziar, aşa şi în iuţeala partidelor de sex, Roman Jr. nu ratează niciun subiect. Fie că e duduia Mary, o femeie între două vârste, fie Doiniţa, fata mutată din cartier, povestaşul, fără a se pretinde mare literat, redă direct întâmplarea. Nici chiar în stilul: “văzut, plăcut, f…t”, dar pe aproape.

Omul care aduce pipi este acelaşi individ, energic la pat, dar leneş la coborât şi urcat scări postcoital. Pentru că buda era departe, de hogiacul Alexandrei, obişnuia să urineze de la geam, iar, Dani, vecinul, viitor popă, îi mărturisea la un moment dat că nu mai ştie cum să se îmbrace: “când plouă, când e soare.” Şi aşa a ajuns la porecla: “omul care aduce pipi.”

Limbajul e direct, uneori pigmentat cu jargoane, nu prea supărătoare, textul fiind uşor de parcurs chiar şi de firile mai ruşinoase. Puştan fiind, şi-a pierdut alături de unii dintre colegi “polenul fecioriei.” Chiulind de la giogra’, a ajuns în pat cu una bucată Cami. “Doamnă, sunteţi curvă?” aşa şi-a interpelat prima oară femeia pregătită la orizontală pentru acţiune rapidă, că “timpu-i bani,” vorba metresei. “A descoperit că nu-i chiar aşa ca în caseta pe care o vizionau în grup, doar fanteziile fiind individuale. La fel ca şi Vargas Llosa, păstrând totuşi proporţiile, autorul şi-a pierdut fecioria tot cu o femeie de moravuri uşoare. “A marcat banul” şi a ajuns suspect de vesel printre băieţii de la şcoală “pe care deja îi privea de sus.” Parcă spre final, la rememorarea momentului în care şi-a pierdut virginitatea, Cami purta alt nume. Dar ce mai contează. Poveştile sunt savuroase, fără lascivităţi etice sau fandacsii stilistice. Omul e cu treabă. Vine. O face. Şi apoi povesteşte. Precum băieţii în armată. Şi povesteşte al dracului de bine.

Cartea, însoţită de caricaturile lui Topan, cu o copertă, evident roşie, nu e doar un stimul pentru provocarea simţurilor, ci un raport din universul grăbit, dar imediat: moravuri uşoare, companii selecte de o oră, tăvăliri prin crâşme sau pe plajă, o carte palpitantă. Se regăseşte în ea orice vârstă. Nu este recomandată cardiacilor şi celor care fac nu povestesc.

Pe blogul lui Hobbitu, sub titlul Amour de Jour. Povestea unui zâmbet am întâlnit la scrierea recenziei un emul de-al versatului Toma, deloc junior în arta seducţiei. La fel de direct şi de original. [sursa]

readmore »»

Comitetul Director al USR (Uniunea Scriitorilor din România) întrunit în şedinţă din prima parte a acestui an şi-a dat acceptul în legătura cu proiectul meu care vizează organizarea unor întâlniri anuale cu scriitorii români din diaspora. Uniunea Scriitorilor din România asigură cazarea invitaţilor la Vila Scriitorilor de la Neptun. Întalnirile Scriitorilor Români din Diaspora - prima ediţie sunt preconizate pentru toamna acestui an.[citeste mai mult ...][sursa]

readmore »»

Omul Emil Proşcan este cunoscut în Prahova ca un om politic, nicidecum ca un scriitor. Pasiunea lui pentru cultură şi frumosul literal datează încă din anii adolescenţei, când lumea filmului l-a răpit, pentru puţin timp, din lumea cuvintelor. Deşi scrie poezii sau proză de mai mulţi ani, de-abia anul trecut munca sa literară s-a încununat cu tipărirea unei cărţi: „Labirintul oglinzilor”. Scriitorul Proşcan are meritul pentru ieşirea, parţială, din tiparul aşa-zişilor scriitori prahoveni, epigonii de azi ai lui Eminescu sau Nichita. „Labirintul oglinzilor” este format din patru capitole: „Cu inima printre cuvinte” (interviuri), „Roua paşilor desculţi” (proză), „La streaşina gândului” (editoriale, care au putut fi citite în „Fereastra” sau „Poştalionul”) şi „Cupola visului” (poezii). „Cupola visului”, capitolul pe care îl vom prezenta din volumul „Labirintul oglinzilor”, cuprinde poezii scurte ca dimensiune, realizate cu versuri libere, care îl definesc pe Emil Proşcan nu numai ca poet, dar şi ca narator. Cuvinte simple, care adunate într-un vers dă un sentiment devastator al unei trăiri efemere, în care fericirea este doar o cale spre suferinţă, dă poeziei „proşcaniene” un interes, manifestat de cititor, spre a-i citi cartea. Anumite frag-mente din „Cupola visului” ce îţi creează diverse stări îi conferă lui Proşcan titlul de poet. Probabil, aceste aspecte îl deosebeşte pe Proşcan de restul aşa-zişilor poeţi prahoveni şi, de ce nu?, mizileni (exemple de aşa-zişi poeţi mizileni sunt multe, însă despre ei vom vorbi altădată). Revenind la subiectul nostru, scriitorul Emil Proşcan dovedeşte prin scrierile sale un talent poetic, dar care mai are mult de muncă până la condiţia unui poet remarcabil. Cu toate astea, volumul „Labirintul oglinzilor” merită atenţia publicului cititor.[sursa]

readmore »»
luni, 15 martie 2010

Cum sa pui visele in capcana*

In adolescenta patru tineri au salvat un copil bolnav de sindromul Down din mana unor batausi, care mai aveau putin si il ucideau pe copilul pierdut intr-o confuzie totala. Cei patru cresc si o data cu trecerea timpului hotarasc sa se reuneasca in fiecare la an pentru o partida de vanatoare in padurile din Maine. La 25 de ani de episodul salvarii copilului din mana batausilor, tinerii - pe numele lor de fete mari Beav, Henry, Pete si Jonesy - aflati la vanatoare intalnesc un tanar confuz, balbait si care abia putea vorbi. Din acea clipa pentru ei se dezlantuie haosul si sunt aruncati intr-o lupta cu o creatura extraterestra, lupta in care pot iesi invingatori doar daca isi dau seama de un aspect din trecutul lor, dar si de capcana pentru vise.
* Stephan King, Capcana pentru vise, 2001,

readmore »»
vineri, 12 martie 2010

De sabie si neam

Autor Clarisa Iordache, din volumul "Sabie si neam"*
Critici şi valoroşi răscolitori de ţarini
Unelte ascuţite răsucesc în trupul tău,
Sperând că în nal, rostul, netălmăcit în datini
Îl vor găsi de vor descoperi şi capul tău.
Te-aud cum plângi şi răscoleşti în noapte
Viteaz al meu, ce recunoaştere ai merita!
Prin colbu-ngălbenit de ale timpului şi vremii şoapte
Sărmane, în zadar îţi cauţi odihna!
Şi-am tot uitat de lupta ta încrâncenată.
De sângele roman din palma ta.
Şi-n imn de ţară nu slăvim o Dacie pătată
Ci Roma-n aur, duşmana mea şi-a ta!
Te-ai apărat şi în nal trădat ai fost
Ai încercat să laşi în libertate talpa ta.
Dar, doborât de-al sorţii ne-nţeles, un rost
Ai înrobit pe veci această glie-a ta!
Sunt oameni ce răzbună-n lacrimi
În ecare seară, jertfa ta.
Nu-ţi cer decât, tot rătăcind, să te apropii
Şi adevăru-n versuri să îl poţi dicta!
Amărăciune, suferinţă şi zori de biruinţă
După blestemul milenar ce ţine capul tău.
Viteazul dac se-ntoarce, atâta stăruinţă
Pentru ca liber să îi i,
Tu, sfânt popor al meu!
* Volumul "De sabie si neam" poate fi comandat la adresa de mail iatalumea@gmail.com.
**update: interviul cu nea costache este impartit pe doua parti si poate fi citit aici: prima parte si a doua parte

readmore »»
joi, 11 martie 2010

Al cincilea munte - recenzie

Al cincilea munte* - volum aparut in 2002 - prezinta tema triumfului dragostei, dar aduce in prim plan si problemele Orientului Mijlociu, tema sperantei si momentele de nefericire ale oamenilor prin povestea tulburatoare a personajului principal - profetul Ilie. Totodata, autorul - Paulo Coelho - aduce in dezbatere modul oamenilor de a reactiona in fata dificultatilor, cei care devin mai puternici si cei care devin mai slabi. In plus, succesul cartii provine si prin faptul ca prin modul in care a scris cartea autorul ne face sa ne intrebam ce ne rezerva destinul, daca il putem prezice si ne tine in suspans, lasand posibilitatea fiecarui cititor de a raspunde la aceasta intrebare.
* cartea e aparuta la editura Humanitas.

readmore »»
miercuri, 10 martie 2010

Concurs de poezii de dragoste

Centrul Cultural al municipiului Piteşti, prin revistele de cultură Argeş şi Cafeneaua literară, organizează ediţia a X-a a Concursului naţional de poezie de dragoste Leoaică tânără, iubirea…, plasat sub semnul poetului Nichita Stănescu şi în cadrul Festivalului Primăvara Poeţilor. La concurs pot participa creatori cu vârste până la 35 de ani, care nu sunt membri ai U.S.R. şi nu au câştigat un premiu la ediţiile anterioare. Concurenţii vor trimite într-un plic mare, închis, pe adresa organizatorului, câte 5 poezii de dragoste, creaţii originale, nepublicate în volum, fiecare poezie fiind dactilografiată pe câte o singură pagină, corp 14, semnată. Manuscrisele nu se înapoiază. Juriul va fi format din membri U.S.R., din redacţiile revistelor Argeş şi Cafeneaua Literară. Plicurile concurenţilor se primesc până la data de 27 martie 2010, ora 13.00, la sediul Centrului Cultural Piteşti, Casa Cărţii, O.P.1, cod 110013. Textele pot fi expediate şi pe e-mail la adresa: virgildiaconu2004@yahoo.com sau cultcentre@yahoo.com. Câştigătorii desemnaţi de juriu vor fi premiaţi în bani, astfel: Premiul I: 200 lei, Premiul al II-lea: 150 lei, Premiul al III-lea 100 lei. Festivitatea de premiere va avea loc la Centrul Cultural Piteşti, în ziua de 31 martie 2010, ora 16.00. Versurile premiate vor fi publicate în revistele Argeş şi Cafeneaua literară. Prezentarea la ridicarea premiului este obligatorie. În caz de neprezentare premiul se va oferi următorului clasat, în ordinea mediilor obţinute. Organizatorul nu decontează cheltuielile de deplasare. Relaţii suplimentare – 0248/216348, 219976, persoană de contact – Virgil Diaconu. [sursa]

readmore »»

Aparut in 2000, cand Dan Brown era inca necunoscut, volumul "Ingeri si demoni" prezinta rivalitatea seculara dintre Vatican si secta/ cultul Illuminati. Confreieria Illuminati a fost infiintata de Galilei si alti renascentisti. Insa, actiunea este plasata in timpurile noastre, iar romanul poate fi incadrat la categoria celor istorice deoarece Dan Brown arata informatii istorice, putin cunoscute de publicul cititor. Este o carte destinata si consumatorilor de literatura istorica. Narativ vorbind, este un roman de actiune, ce are ca baza spiritul salvatori/eroi, chiar putin americanizata nararea.

readmore »»
marți, 9 martie 2010

NU ratati. In curand ...

In curand un interviu incendiar cu Constantin Staniloiu, cunoscut in blogosfera ca nea costache, cu si despre "o viata impreuna". interviul va fi publicat aici

readmore »»
sâmbătă, 6 martie 2010

O viata impreuna cartea de duminica

Mai multe despre carte aici
comanda cartea aici

readmore »»

stats

autor Oana Stoica Mujea, Editura Tritonic

avertisment

Constituie obiect al dreptului de autor operele originale de creatie intelectuala in domeniul literar, artistic sau stiintific, oricare ar fi modalitatea de creatie, modul sau forma de exprimare, independent de valoarea si destinatia lor. Prin urmare, toate textele expuse pe acest site sunt protejate, potrivit Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe. Preluarea integrala sau partiala si publicarea lor fara acordul autorului este interzisa. Punerea la dispozitia publicului, inclusiv prin internet sau prin alte retele de calculatoare, fara consimtamantul titularilor de drepturi, a operelor sau a produselor purtatoare de drepturi conexe ori de drepturi sui-generis ale fabricantilor de baze de date ori a copiilor acestora, indiferent de suport, intra sub incidenta art. 139, indice 8 si constituie infractiune.